توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد
بخشی از متن فایل ورد Word مقاله مقايسة شيوه هاي ارتباطي و تبليغي چهره هاي قرآني با روشهاي تبليغ امروزين :
تعداد صفحات :46
امروزه ارتباطات و تبلیغات مهمترین بستر انتقال و ترویج فکر, فرهنگ, ارزشها و هرگونه پیام به دیگران است و همه مذاهب, مکاتب و ملل از رهگذر رسانههای گوناگون, سعی در تبلیغ همهجانبه مرام خویش دارند. در روزگار کنونی تقابل نظام سلطه جهانی با فرهنگ حقمحور و توحیدی اسلام بیش از هر زمان تبلور یافته و صف مؤمنان و مستکبران را به روشنی جدا ساخته است. آیات حیاتبخش قرآن بهعنوان تکیهگاه جبهه توحیدی, مشحون از روشها و تجربههای دعوت و ترویج انبیا و اولیاست و آبشخور جبهه استکباری, کیدها و مکرهای شیطانی است. در مقال, حاضر, با تکیه بر روش استناد به متون و دیدگاهها, ضمن مرور و مقایسه روشهای تبلیغی دو جبهه روشن میشود که مهمترین ویژگی روشهای تبلیغ قرآنی در مقام اجرا, پایبندی به ارزشها و حقایق و جامعنگری و توجه به همه ابعاد حیات انسانی و پیشتازی اسوهها در عمل و در عرصه دستاوردها, تأثیر پایدار و شورآفرینی و ایمانزایی است, در حالی که روشهای تبلیغ سیاسی, اقتصادی و اجتماعی, در جهان امروز به خاطر عدم پایبندی به حق و حقیقت, عدم انطباق قول و فعل, معنویتگریزی و استفاده از وسایل مشروع و نامشروع ـ علیرغم توانایی ایجاد هیجانها و انگیزشهای زودگذر وجریانسازی مقطعی ـ قادر به تأثیرگذاری درازمدت و ایمانآفرینی و ایجاد امید پایدار به سعادت و فلاح در انسانها نیستند.